Heineken v Afriki: najbolje varovana skrivnost pivovarske multinacionalke

Heineken v Afriki: najbolje varovana skrivnost pivovarske multinacionalke

Korporacije, ki proizvajajo izdelke, ki (lahko) neposredno vplivajo na zdravje pomembnega dela prebivalcev ter so v neki deželi posledično in dolgoročno povezane z nivojem in kakovostjo javnega zdravja (ter izdatki zanj), je še posebej nujno kritično analizirati in redno evalvirati njihovo delovanje. Heineken je globalna prehrambena korporacija in proizvajalec piva, ki je pred nekaj leti tudi v Sloveniji prevzela največja pivovarska podjetja ter s tem postopoma začela diktirati poslovno in družbeno politiko (preko oglaševanja svojih izdelkov itn.) glede promocije alkohola pri nas. Ta je v zadnjem času pogosto na samem robu veljavne zakonodaje. Je to izjema ali morda standarden način poslovanja, na katerega deluje to podjetje tudi na kakšnem drugem trgu?

Raziskovalno natančna, presunljiva ter v obliki fascinantnega globalnega žurnalizma napisana knjiga Heineken v Afriki, ki jo je ustvaril pronicljivi in prodorni nizozemski novinar Olivier van Beemen, nam podaja nedvoumno stališče: Heineken je podjetje, ki se za doseganje svojih poslovnih ciljev, torej maksimizacijo dobička, ne ustavlja pri sredstvih, ki so potrebni zanj. Primer njihovega poslovnega širjenja in poslovanja v Afriki jasno pokaže, da je Heineken na tem kontinentu načrtno kršil človekove pravice, se zatekal h korupciji na najvišjem nivoju, se izogibal davkom, spolno zlorabljal zaposlene, z nepoštenimi metodami uničeval male pivovarje in podobno.

Po objavi na Nizozemskem je knjiga Heineken v Afriki zbudila velik odmev ter spodbudila tudi prepotrebno debato v parlamentu o poslovnih praksah tega gospodarskega velikana, ki se je razširil po vsem svetu in s katerim živimo tudi v Sloveniji. Zaradi angažirane globine obdelanega področja je bila knjiga že prevedena v več evropskih jezikov. Knjigi so dodane tudi obsežne opombe, literature ter stvarno ter imensko kazalo.